nationella prov.

Imorgon är det nationella prov för alla 9:or i hela sverige. Jag är rätt så nervös men endå har jag lyckats att stressa ner mig lite nu och känner att det är rätt lugnt, jag menar jag fick ju faktiskt mvg i svenska av en anledning och den anledningen måste ju vara att jag är rätt bra på svenska trots allt. Jag har läst igenom det där häftet så ofta ja bara kunnat, men somsakt det är väll inte fel att misslyckas på ett prov? Och alla tänker alltid, eller i alla fall jag när det är nationella prov "o nej, om jag misslyckas med nationella proven så kommer allting gå åt skogen, jag kommer aldrig komma in på  något gymnasium" och så vidare och det är ju just bara vid de nationella provens tillfällen. Men det är ju så att nationella proven är ett helt vanligt prov som vi har haft alla andra gånger bara att det är ett och samma prov som hela sveriges 9or gör. De går inte mer eller mindre in och betygsätter de nationella proven, dom är bara till för att se genomsnittet i sverige och för att lärarna ska kunna få hjälp att sätta slutbetyg och så vidare. Jag har faktiskt blivit rätt lugn, och tänker att de spelar ingenroll vad jag får på provet, jag har i alla fall gjort mitt bästa.. något annat kan man ju inte göra!

/ tessaanringdahl

BEVIS PÅ ATT JA HAR MVG I SVENSKA, du personen som inte trodde de förra gången..

Kommentarer
Johan / 2009-02-02 @ 20:28:11

sluta skryta:P:D

tessaanringdahl / 2009-02-03 @ 19:49:31

svar till johan:

jag har ju i alla fall något att skryta över som vissa andra inte har, ;) hahah


Anonym / 2009-02-05 @ 19:25:23

asså jo också för att se hur duktiga man är. för annars skulle de väl inte va ett prov?

tessaanringdahl / 2009-02-06 @ 17:24:47

svar till anonym:

ja det har du rätt i!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0