från samhäll till NS!

Hej bloggen!
Ja som ni märker så kommer det här inlägget att handla mycket om gymnasievalet som snart ska utföras. Har till 15 februari på mig att välja. Det är jätte pirrigt i magen, nästan så att jag sprängs. Men jag tror att jag har valt nu. Från samhäll språk på De Geer till Natur & samhäll på Eber. Vad tycker ni?

Idag: Ja i morse så åkte jag då bussen igen och självklart är det den där "jättebra" buss chafören som kör. Så iaf jag står och väntar på min busshållplats när bussen istället kommer från andra hållet & så öppnar han fönstret och ba "hej! ska ni till stan? jag råkade köra fel håll så ni får gå på här!" aso ja var nära på o välta bussen av ilska. jag tycker verkligen inte om den där busschafören. Men iaf jag var inte i skolan förens 10 i 8. Så iaf snackade jag massa med Johan och så. Det kändes väll bra gubben? :) iaf sen hade vi lektioner och hela kittet. Jag & Erna äger på spanska, (HAHA!?) Innan maten hade vi svenska och jag fick köra världens bästa historia någonsin *se nedan*I alla fall sedan var de dags för mat och ide springer till matsalen som vanligt. Efter maten hade vi bara en lektion och sedan fick vi stanna. Men pluggisar som vi är så stannade vi kvar och pratade. Sen åkte då jag hem med andreas.

De tre myggorna!
Det var tre myggor som slog vad om vem som kunde suga mest blod så den första myggan flyger iväg och kommer tillbaka och har en bloddroppe i munnen och säger. "Ser ni familjen där borta?" myggorna svarar "ja" och myggan svarar "Jag sug blod ur varenda än" Sedan flyger den andra iväg och kommer tilbaka och har hela munnen full av blod och säger "ser ni skolan där borta?" och de andra svarar "ja" och myggan säger då "jag sög blod ur hela skolan!" så den tredje flyger iväg och kommer tillbaka och har hela ansiktet fullt av blod och säger "ser ni betongväggen där borta?" de andra svarar "Ja" och myggan svarar då "Det gjorde inte jag."

Det finns ingen roligare historia, jag lovar. Jag har i alla fall aldrig hört någon roligare.

NS på Eber!
JA, vad hade alla tänkt att ta för gymnasium och linje nu då? Jag har hela tiden velat gå Samhäll Språk på De Geer. Men jag har ångrat mig helt. Ingen som jag känner ska gå De Geer och jag är inte den personen som lämnar mina kompisar riktigt så jag började tänka om. Jag hade aldrig riktigt öppnat breven från Eber och ja, fråga mig inte varför? Jag ville jätte gärna gå på Eber innan men de har inte Samhäll där så där gick den drömmen upp i rök. Men iaf jag började tänka om och öppnade breven från Eber och hann bara läsa "Varför gå på Eber?" och då slog de mig tanken "Ja, varför inte? Jag kan ju likabra ta NS istället för Samhäll. I NS får jag ju liksom allt!" Så jag ändrade mig och messade de självklart till Ide och hon blev Hyper som vanligt. Det kändes jätte skönt att slippa känna och tänka " Vi får inte lämna varandra sen!" men sen har vi ju då problemet att Ide och Olivia kanske ska ta NV istället för NS. NV = Naturvetenskap (typ bara No och Matte) NS = ( Natur och Samhäll). Jag hade tänk att i NS får man ju välja inriktning i 2an och då kan jag ju likabra ta NS mixad alltså så att jag har mer SP = Samhäll. Jaha nu är jag jätte nyfiken och undrar vad alla ska välja/har valt eller helt enkelt går i? (a) lämna gärna en kommentar.

c ya ! / tessaanringdahl
Kommentarer
Anonym / 2009-01-12 @ 21:53:17

eber blir bäst :D<3



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0