smink tips

FONDATION TIPS!

yes, jag har ju faktiskt tänkt på det där med att ge smink tips och allt möjligt. & ja nu tänkte jag faktiskt börja. Jag såg nu idag oxå att kenza gav skönhets tips. men jag hade faktiskt tänkt på det innan. men iaf vem bryr sig? :) yes först & främst tänkte jag börja med fondation. liksom det jag lever av! går ingenstans utan fondation, lever på det iaf. folk kanske undrar vilken, konstnad & användning o allt möjligt nu & tro mig de kmr ni få reda på. Iaf jag använder olika fondation hela tiden beroende på humör, ork & tillfälle. jag rabblar upp dom jag mest använder i nummer ordning, om det är ngt ni undrar är det bara att ni kommenterar & frågar. jag svarar på alla kommentarer. elr ni kanske vill tips som ngt jag ska tipsa som? ni kommenterar precis vad ni vill. :)

Min mest använda fondation.
1. Max factor colour adapt. ;
den är underbar!. täcker jätte bra & fint. klumpar sig inte, nivet ibland kan det bli lite gråaktigt när der blir för mkt & så. men det blir det inte på den här. jag använder en vanlig svamp för bakteriernas skull så använder jag inte händerna. + att det går lättare att använda en svamp när man sminkar sig de fördelar sig finare & blir mkt lättare slät. Jag använder 80 Bronze färg, den är jätte bra. den är för normal hudfärg eftersom jag fortfarande är lite brun från turkiet så är den perfekt. men jag använder oxå 70 ibland, den är betydligt mkt ljusare. den rekomenderar jag för de med ljusare hud. elr normal ljus hud om jag säger så. den är toppen. den håller länge, elr det beror ju på hur mkt ni tar vid vare tillfälle. men folk kallar mig sminkdocka så ja, den håller länge. den kostar runt 145;- beroende på vart du köper den. den finns i kicks, cubus, lindex & hm. Den ser naturlig ut och man ser inte för sminkad ut. den täcker hudproblemen, (tro mig jag vet, hata min hud). Jag rekomenderar den starkt. När jag bara ska till skolan elr ngt liknande smetar jag bara på de. men när jag ska ut brukar jag ta lite puder över för att de ska bli de där lilla extra. När sminket är på själva huden håller den från kl 07.00 på morgonen till långt in på kvällen. tro mig jag vet. I LOVE IT!<3 Den kan kleta av sig på kläderna men den är endå rätt fast, :] Den är absolut värd pengarna! 5 stjärnor av 5.

Fondationen som duger

2. Maybelline New York Dream matte mousse;
mjuk & skön för huden. man känner sig fräsch. Jag använder den när jag tillexempel bara ska göra ngt under dagen. de är inget smink jag använder när jag ska ut elr så. Jag tkr den duger till skolan och liknande men inget mer. Det är inte direkt min favorit men den är bra. men jag tkr den är för onyttig för huden. Jag använder både 040 Fawn när jag t.ex åker & handlar elr ngt liknande. & 032 golden när jag t.ex ska till skolan. den kostar runt 120-140;- beronde på vart du köper den. den finns i Kicks, Hm, Åhlens, cubus, Lindex och många mer. den är väldigt vanlig. det var den första fondation jag började använda då kostade den 89;- men nu har de ju höjt priset. det finns många olika färger & den finns oxå i concealer. Den täcker bra i början av sminkningen & de första timmarna, men sen mot slutet av dagen är de mesta borta. Den klumpar sig inte vilket är bra. & burken håller väldigt länge. Den finns oxå som ögonskugga. Själva fondationen är i mousse form. Jag har använt den här väldigt mkt, jag har 6st burkar hemma. haha endel nya & endel halvfulla. Jag har även den rosa blushen(ögonskuggan). det som är toppen me den här fondationen är att den inte lika lätt kletar av sig på kläderna och annat. Sminkas med antingen händerna men jag använder svamp av hygeniska själ. 3 stjärnor av 5.

3. Loreal true match (känd som den med "pusselbiten");
Den är skitbra, täcker bra och håller länge. Det dåliga är att den är flytande & täcker porerna och går in i porerna och kan orsaka finnar. Men den ärotroligt bra. smörj in med t.ex. nivea innan så är det ingen fara. Jag har 3st flaskor. med hudfärgerna N5 2st och N7. N7 är mörkare än N5, :) den är lätt att använda och tvätta bort. Det blir inga fläckar. Den är lätt och känns bra och naturlig. kan smeta av sig på kläderna vilket är ett minus. Den håller rätt länge, och man använder antingen en svamp elr pensel när man andävnder den. själv använder jag svamp eftersom det är både enklare och mer frächare att använda. En flaska kostar runt 145;- beroende på vart du köper den. Finns att köpas i Åhlens, Kicks, cubus & Lindex & Hm. Jag rekomenderar dom som vill ha en slät och fin fondation så är den här perfekt. Den är skit skön att ha på sommrarna när man kanske bränt sig. men oxå när man ska ut elr på fest så är den perfekt. finns i många olika hudnyanser gör den oxå. jag ger den 4 av 5 stjärnor!:]<3

4. Nivea Beauté Stay Real
Bra för er som inte är efter för att tecka hudproblem. den täcker inte så jätte bra. ger mer färg & fräch hud. väldigt vattnig och kan kleta av sig på kläderna. ger inte "gråafläckar" elr klumpar. jag använder den inte längre eftersom ja inte tyckte om den direkt jag tkr mer om täckande fondation. jag tkr den inte är direkt värd pengarna en flaska kostar 135;- & kan köpas i kicks, & cubus vet inte riktigt om den finns kvar i de andra affärerna. Den håller inte så jätte länge. Sminkas med svamp elr pensel, själv använde jag svamp. Jag använde hudfärg 04 Sand. den är normalt ljus och fin. Jag ger den 3 av 5.

5. Maybelline New York, New superstay silky fondation.
Den är perfekt på sommrarna, super skön att ha på sig. känns som om man inte har något smink alls. När du pumpar på själva pumpen så kmr det ut både fondation & vitt "silky feel extender" som gör huden extra mjuk & skön. Skyddar oxå huden från att fondationen ska gå in i porerna och orska orenheter. Jag använde i sommras 40 fawn. den är rätt mörk, df kan jag inte använda den längre. den ska man använda när man mer är jätte solbränd och så. vilket jag inte har längre, :(, men iaf det finns ljusare. jag rekomenderar den verkligen. sminkas med svamp elr pensel. jag använde pensel. super skön verkligen attha på sig. Kostar runt 145-155;- beroende på vart du köper den. Finns att köpa i Kicks, cubus, åhlens, Hm & lindex. den är verkligen värd pengarna. Den håller länge både på huden och i burken. En burk håller väldigt länge. de behövs inte mkt fondation alls för att tecka ett ansikte. JAG ÄLSKAR DEN!<3 5 av 5 stjärnor!<3

6. Nivea beauté Ideal finish
Den är varken bra elr dålig. Den täcker bra men den är väldigt glansig, så jag tkr man ska använda puder över för att få bort det glansiga för de är verkligen inte fint!. fonadationen är som i en liten tub. sen håller inte så värst länge men den duger om du inte ska göra något speciellt. jag använde den på 50Cent konserten och jag tkr inte den höll hela kvällen, jag känner nu att jag borde använt en annan. jag rekomenderar den om man bara ska göra ngt litet. En tub kostar runt 130-140;- finns att köpa i cubus, kicks, åhlens. Sminkas med pensel elr svamp, jag använde svamp. den får 2 av 5.

7. Makeup fondation
(Hms egna märke)duger för en snabb sminkning. ingenting jag skulle gå ut med. för de första klumpa rden & man blir grå om det blir för mkt. + den luktar plast!. jag tkr inte om den alls. den kostar 40;- har jag för mig så de är ingenting man gråter över om man köpt den. sminkas med pensel elr svamp, själv använde jag svamp. finns bara att köpas i hm eftersom de är deras egna märke. jag använde hudfärgen 14 sun brown. normal färg. jag tkr inte om den alls, & den får 1 av 5 stjärnor.
 
Tack för att ni tog er tid att läsa. & jag hoppas ja kunde hjälpa till lite iaf. :] jag har ett litet tips till, ni som använder svamp som jag. ett smart tips är att när ni köpt en ny svamp fukta den lite innan med vatten för omni använder svampen direkt med fondation så kmr den dra åt sig de mesta av fondationen. + att det är fräschare. ni behöverbara fukta den en gång. alltså första gångne ni använder svampen. Tack för mig!,

♥ and hate, c ya /tessaanringahl.<3
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0