en söndag med familjen ringdahl!

kanske inte är så intressant för er andra men de är faktiskt en rätt rolig sak jag kom på idag, :)

Morgonen: Varje söndags morgon blir jag väkt ungeför runt 09.00-09.30 för att äta frukost, under frukosten får man hela planeringen inför dagen. Som alltid annars! Efter frukosten ska allting göras i ordning, huset ska städas (som alla andra dagar) och alla rum ska vara kliniskt rena (som de alltid är!) och sedan är det dags att göra i ordning sig.

Förmiddagen: Efter det är klockan ungefär runt 11.00 då är det alltid någon som kommer på besök, vanligtvis morfar&bettan eller yvonne&pavo. Men ibland är det olika de kommer iallafall alltid runt 11.00-13.00 senare än så brukar de inte vara någon som kommer. Men även ifall de kommer runt 11.00 så stannar de alltid till runt 16.00. Men det är inget annat än trevligt.

Eftermiddagen: Då är det alltid dags att ta fram pluggböckerna och plugga inför den kommande veckan, de kommande proven, inlämningarna, redovisningarna, läxorna, förhören och ja allt möjligt. Sen är det dags för en dusch, då jag oftast brukar ta en "ta hand om dig själv dusch" vilket innebär en dusch på ca 40min då jag använder hårinpackning, ansiktsmask, skrubbar kroppen, rakar mig och ja allt möjligt. :) Riktigt skönt.

Kvällen: Dags att plocka bort pluggböckerna för att ta de lugnt sista timmarna på veckan. Oftast sitter jag med min familj och äter en trevlig middag som oftast är snäppet lyxigare. Idag blir de t.ex. Fläskfilé. Efter de blir det efterrätt och idag blir de glass & frukt, :) Sen sitter vi vid TVn och ser på någon film eller någon bra tvserie. Sedan är det dags för läggdags.

ungefär så är våran söndag, simpel men skön. :) men idag konstigt nog har ingen kommit och hälsat på? Han bero på att de inte vill "störa" elr något sånt nu när vi bygger så mkt i källaren och jag inte mår riktigt så bra som jag borde. Men ha en bra söndag ni andra! :)

/ tessaanringdahl

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0